W 30 minut dowiesz się
REJESTRACJA to pierwszy kontakt pacjenta z placówką – od tego jak zostanie „obsłużony” pacjent w dużej mierze zależy późniejsza ocena jakości pracy placówki i możliwość obrony przed zarzutami naruszenia praw pacjenta.
PROCES REJESTRACJI ma ułatwiać skorzystanie z oferowanych przez placówkę usług medycznych i dać możliwość ich rozliczenia przy kontrakcie z NFZ.
Każda rejestratorka powinna nie tylko mieć podstawową znajomość procedur medycznych realizowanych w danej placówce, ale także powinna mieć pewne przydatne cechy i niezbędne umiejętności, bez których prawidłowa praca nie będzie możliwa.
Nie jest możliwe wykonywanie pracy rejestratorki:
- bez znajomości podstawowych praw pacjenta
- zasad postępowania z powierzonymi dokumentami
- zasad współpracy z pozostałym personelem
- kiedy pacjent ma prawo do natychmiastowej pomocy i kto o tym decyduje.
Kurs omawia także co grozi za nieprzestrzeganie ustalonej organizacji i porządku pracy (kary porządkowe / zwolnienie dyscyplinarne).
Rekomendujemy inne kursy z tej tematyki – sprawdź szczegóły:
- REJESTRACJA MEDYCZNA – prawidłowa organizacja to klucz do sukcesu
- REJESTRACJA MEDYCZNA – jakość usług i bezpieczeństwo pacjenta
Program kursu:
1. Wprowadzenie
- niezbędne kompetencje rejestratorki
- przydatne cechy
- niezbędne cechy osobowości
- umiejętności interpersonalne
2. Podstawowe obowiązki rejestratorki
- weryfikacja tożsamości / uprawnień
- zarządzanie systemem zapisów
- udzielanie informacji / pacjent z utrudnionym kontaktem
- dbałość o poufność
- obrót dokumentami
- płatności
- poszanowanie praw pacjenta
- prawo pacjenta do natychmiastowej pomocy
3. Udzielanie informacji
- o prawach pacjenta / świadczeniobiorcy
- o organizacji pracy placówki
- praktyczne informacje
- zakres informacji zbieranych w toku rejestracji
- kto udziela informacji stricte medycznych
4. Dbałość o dokumentację
- wewnętrzna procedura udostępniania dokumentacji
- osobisty nadzór
- uprzednia weryfikacja uprawnień do dostępu
- dbałość o bezpieczeństwo w programach informatycznych
5. Współpraca z pozostałym personelem
- efektywna komunikacja
- zakaz dyskredytacji współpracowników
- polecenie służbowe
- porządek i czas pracy
- kary porządkowe / zwolnienie dyscyplinarne.
W materiałach do pobrania prezentacja oraz WZÓR – REJESTRATOR/KA – zakres obowiązków
Karol Kolankiewicz
Adwokat, specjalista prawa medycznego. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa medycznego i ochrony danych osobowych, m.in. dla Naczelnej Izby Lekarskiej i okręgowych izb lekarskich, jak również dla różnych uczelni wyższych w Polsce. Lider i założyciel Instytutu – Specjaliści Prawa Ochrony Zdrowia.
Autor licznych artykułów z zakresu prawa medycznego oraz publikacji książkowych: „Wykonywanie zawodów lekarza i pielęgniarki w Polsce przez medyków z Ukrainy. Poradnik dwujęzyczny” (2022), „Prawo medyczne dla lekarzy. Wybrane zagadnienia” (2021) oraz „Zgoda na leczenie i inne oświadczenia pacjenta. Wzory pism z omówieniem” (2022).
Praktyk. Nieprzerwanie od 2008r. świadczy usługi doradztwa prawnego dla Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku (od 2008r.), a także dla podmiotów leczniczych i indywidualnych lekarzy, pielęgniarek i fizjoterapeutów.
Zakres usług – Kancelaria Adwokacka Karol Kolankiewicz
Dla kogo?
Tematyka kursu będzie przydatna:
1. dla pracowników rejestracji
Kurs pozwoli na zdobycie / aktualizację najbardziej podstawowych zasad pracy rejestracji i cech i zachowań wymaganych od pracownika każdej rejestracji.
Wiedza taka powinna zostać przekazana przede wszystkim nowemu pracownikowi rejestracji – zanim rozpocznie pracę i uzyska kontakt z pacjentami i innymi osobami.
Kurs jest także przydatny dla każdej osoby już zatrudnionej w rejestracji.
Pozwoli to uniknąć / zminimalizować możliwe przykre konsekwencje finansowe dla placówki na skutek kontroli NFZ czy Rzecznika Praw Pacjenta, czy też żądania przez pacjentowi zapłaty odszkodowania / zadośćuczynienia pieniężnego za naruszenie jego praw.
2. dla kierownika przychodni i rejestracji / lekarza prowadzą własną praktykę
Każdy kierownik przychodni i lekarz prowadzący własną praktykę powinien wiedzieć, jakich zachowań może wymagać od osoby zajmującej się rejestracją, ale także jakich kompetencji / umiejętności interpersonalnych i niezbędnych cech osobowości powinien poszukiwać / oczekiwać od kandydata do tej pracy.
Pozwoli to uniknąć / zminimalizować możliwe przykre konsekwencje finansowe dla placówki na skutek kontroli NFZ czy Rzecznika Praw Pacjenta, czy roszczeń pacjenta, co niewątpliwie zwiększy bezpieczeństwo prawne placówki.
Dlaczego warto?
- szkolenia e-learningowe to formuła idealna dla ceniących brak ograniczeń czasu i miejsca szkolenia
- możesz uczyć się na każdym urządzeniu
- możesz przerwać kurs i wrócić do niego kiedy chcesz
- trudne zagadnienia możesz powtarzać w celu lepszego przyswojenia tematu
Jak szkolimy?
Kurs dostosowany dla tych, którzy na naukę mogą poświęcić około 30 minut.
Szkolenie podzielone na 5 krótkich sesji video, do których kursant może powrócić w dowolnej chwili. Materiał edukacyjny zawiera najbardziej kluczowe i praktyczne dla zrozumienia tematu informacje, konkretne przykłady lub dokumenty do wykorzystania w życiu zawodowym.
Każde szkolenie jest podzielone na lekcje, tematy i sekcje, do których kursant może powrócić w dowolnej chwili. Materiał edukacyjny jest odpowiednio wyselekcjonowany w celu jak najlepszego dopasowania ilości i formy treści do potrzeb odbiorcy, jednocześnie zawierając kluczowe dla zrozumienia tematu informacje.
Na końcu szkolenia znajdują się materiały do pobrania – prezentacja oraz wzór dokumentu – “REJESTRATOR/KA MEDYCZNA – zakres obowiązków”. Zachęcamy do wypełnienia ankiety oceniającej szkolenie (w formie testu).
Po obejrzeniu całego materiału i pobraniu materiałów, kursant otrzymuje certyfikat, który można pobrać w zakładce “Moje Certyfikaty”.
W trakcie szkolenia trener będzie udostępniać prezentację – polecamy zalogować się na komputerze lub tablecie, tak aby wszystko było lepiej widoczne!